FENSTER CENTER KFT. ÁSZF
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI
- A szolgáltató neve
- Fenster Center Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített név: Fenster Center Kft.)
- A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye)
- 6000 Kecskemét, Rezgő utca 1.
- Kapcsolattartásra szolgáló e-mail cím
- iroda@fenstercenter.hu
- Cégjegyzékszám/nyilvántartási szám
- 01-09-272541
- Adószám
- 25392805-2-03
- Nyilvántartásba bejegyző hatóság
- Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
- Képviseletre jogosult személy
- Gál Pongrác, ügyvezető
- Telefonszám
- +36 20 260 9947
- A szerződés nyelve
- magyar
- A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
A jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jogszabályok az irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Elker. tv.”), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint a vonatkozó ágazati jogszabályok rendelkezései. A jogszabályok kötelező előírásai a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
A jelen ÁSZF hatályba lépésének napjától érvényes, és visszavonásig hatályban marad. Az ÁSZF esetleges módosítását a Szolgáltató a weboldalán (www.fenstercenter.hu) teszi közzé, és a változtatásokról a korábban regisztrált vagy vásárló Felhasználókat elektronikus úton értesíti. A módosítások nem bírnak visszamenőleges hatállyal, azok kizárólag a hatálybalépést követően létrejött jogviszonyokra alkalmazandók.
A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak teljes tartalma, valamint a megjelenő bármely információ és grafikai elem tekintetében. Tilos a weboldal bármely tartalmi elemének engedély nélküli letöltése, tárolása, feldolgozása vagy továbbértékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (a jelen ÁSZF és az adatvédelmi tájékoztató kivételével, amely szabadon letölthető és tárolható).
A Szolgáltató nem vállal felelősséget harmadik fél által üzemeltetett weboldalakon közzétett, a Szolgáltatóhoz nem köthető termékekért és szolgáltatásokért, valamint az azokkal összefüggésben keletkezett károkért.
Definíciók
- Felhasználó
- minden olyan természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi, illetve a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatba lép.
- Fogyasztó
- az a Felhasználó, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva vesz igénybe szolgáltatást, és köt szerződést a Szolgáltatóval a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és a Polgári Törvénykönyv értelmében.
- Vállalkozás
- az a Felhasználó, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el, és ennek keretében köt szerződést a Szolgáltatóval.
- Szolgáltató
- a Fenster Center Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített név: Fenster Center Kft.), amely az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújt, és a Felhasználóval szerződést köt.
3. REGISZTRÁCIÓ / AJÁNLATKÉRÉS / VÁSÁRLÁS
3.1. A Szolgáltató szolgáltatásai és termékei igénybe vehetők online ajánlatkérés, telefonos megkeresés, e-mailes kapcsolatfelvétel vagy személyes konzultáció útján.
3.2. A Megrendelő által a szolgáltatás igénybevétele során megadott adatoknak pontosnak és valósnak kell lenniük. A Megrendelő köteles olyan elérhetőségi adatokat megadni, amelyeken keresztül a Szolgáltató a megrendelés teljesítésével kapcsolatban kapcsolatba léphet vele.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért vagy késedelmekért, ha a Megrendelő tévesen vagy hiányosan adja meg a rendeléshez szükséges adatait. Ilyen esetben a hibákból eredő többletköltségek a Megrendelőt terhelik.
3.4. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő által tévesen bevitt adatok helyesbítésére, amennyiben azok nyilvánvaló hibát tartalmaznak (pl. irányítószám-település eltérés), a Megrendelő előzetes értesítése mellett.
3.5. A Megrendelő által megadott adatok védelméről a Szolgáltató adatkezelési szabályzata rendelkezik.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK
4.1. A Fenster Center Kft. által kínált termékek és szolgáltatások a weboldalon keresztül online ajánlatkérés útján, illetve bizonyos esetekben telefonos egyeztetéssel rendelhetők meg. A termékekhez kapcsolódó árak minden esetben forintban kerülnek meghatározásra, bruttó árként, vagyis tartalmazzák a mindenkor hatályos általános forgalmi adót (ÁFA). Az árak nem tartalmazzák a szállítás, illetve a fizetéssel kapcsolatos egyéb költségeket. Külön csomagolási díj nem kerül felszámításra, kivéve abban az esetben, ha a Megrendelő speciális vagy díszcsomagolást igényel.
4.2. A weboldalon a Szolgáltató minden termék esetében részletesen feltünteti annak nevét, leírását, valamint – amennyiben rendelkezésre áll – fényképes illusztrációt is megjelenít. A közzétett termékfotók illusztrációk, amelyek eltérhetnek a valóságtól. Az eltérésekből fakadó esetleges félreértésekért vagy károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
4.3. Amennyiben a Szolgáltató akciós árat hirdet meg, köteles teljes körű tájékoztatást adni a kedvezmény mértékéről, időtartamáról, valamint annak feltételeiről. Az akciós árak meghatározásakor a Szolgáltató minden esetben a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően jár el, különösen a 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM rendeletben rögzített rendelkezéseknek megfelelően.
4.4. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Ha a felek között nem jön létre egybehangzó megállapodás a szerződés lényeges feltételeit illetően, érvényes szerződés nem jön létre, amelyből jogok és kötelezettségek származhatnának.
Hibás árnak minősül különösen:
- a 0 Ft-os ár,
- az 1 Ft-os ár,
- valamint minden olyan feltüntetett akciós ár, amelynél az eredeti (korábbi) árhoz viszonyított kedvezmény százalékos mértékével nem egyezik a feltüntetett összeg (például: ha egy 10.000 Ft-os terméknél 50%-os kedvezmény kerül feltüntetésre, de a megjelenített ár tévesen 1.000 vagy 2.000 Ft).
5. RENDELÉS MENETE
5.1. A weboldalon keresztül ajánlatkérésre van lehetőség. A Megrendelő által megadott méretek és darabszám alapján a Szolgáltató elkészíti előzetes árajánlatát. Amennyiben az ajánlatot a Megrendelő elfogadja, a Szolgáltató szakembere helyszíni felmérést végez, amely alapján a pontos, végleges és részletes árajánlat kerül összeállításra. Felhívjuk a figyelmet, hogy a végleges vételár a helyszíni adottságoktól függően módosulhat.
5.2. Az ingyenes felmérés során a Szolgáltató szakembere a helyszínen méri fel a nyílászárók méreteit és állapotát, ennek alapján határozza meg a beépíthető nyílászárókat és készíti el a végleges ajánlatot.
5.3. Az árajánlat minden esetben tartalmazza a kiválasztott nyílászárók vételárát, a beépítés költségeit, valamint az esetlegesen kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat.
5.4. Az árajánlatot a Szolgáltató elektronikus úton, a jelen ÁSZF csatolásával küldi meg a Megrendelőnek. A szerződés a Megrendelő nyilatkozatával lép hatályba. Amennyiben a Megrendelő az árajánlat átvételét követő 5 munkanapon belül nem nyilatkozik, a szerződés nem jön létre.
5.5. Árajánlat módosítása: módosítást kizárólag írásban fogad el a Szolgáltató, legfeljebb a megrendelés keltétől számított 2 munkanapon belül. A Fenster Center Kft. fenntartja a jogot az ajánlat módosítására, amennyiben a gyártótól érkezett visszaigazolás szerint valamely termék nem gyártható. Ilyenkor a Megrendelő választhat alternatív megoldást, vagy jogosult az adott termék megrendelésétől elállni. Az esetleges árkülönbözet elszámolásra kerül.
5.6. A megrendelés egyéb feltételei
- A teljes bruttó anyagköltség 50%-át a Megrendelő előlegként köteles megfizetni készpénzben vagy átutalással 3 munkanapon belül. Az előleg beérkezéséig a gyártás nem indul, a szállítási határidő ennek megfelelően módosul. Egyedi gyártású termékek esetén a megrendelés visszavonására nincs lehetőség.
- A fennmaradó anyagköltség a termék készre jelentésekor fizetendő.
- A munkadíj a helyszíni munka befejezésekor, készpénzben vagy előre egyeztetett átutalással fizetendő.
- A megrendelésben nem szereplő pótmunkák külön elszámolás alapján, egyeztetett időpontban valósulnak meg.
- A Megrendelő aláírásával elismeri, hogy az Általános Szerződési Feltételeket megismerte és elfogadta.
- A teljes vételár kiegyenlítéséig a termékek a Fenster Center Kft. tulajdonát képezik.
- Az ajánlati ár a helyszíni adottságok függvényében változhat.
5.7. A szerződés akkor tekintendő létrejöttnek, ha a Megrendelő aláírja a szerződést, e-mailben vagy telefonon a megrendelést egyértelműen visszaigazolja, illetve ha az előleg befizetésre kerül. Ebben az esetben a Megrendelő a szerződési feltételeket akkor is elfogadja, ha azokhoz külön aláírás nem kapcsolódik.
5.8. A gyártó késedelmes teljesítése esetén a szerződésben meghatározott határidők módosulhatnak. A gyártás késedelméből fakadó károkért a Fenster Center Kft. nem vállal felelősséget.
5.9. Beépítés: … (szöveg változatlanul, tagolva)
5.10. Raktározás: … (szöveg változatlanul, tagolva)
5.11. Felelősség korlátozása és egyéb feltételek
A Szolgáltató nem vállal felelősséget:
- a különböző időben rendelt, színes nyílászárók esetében az esetleges színeltérésekért,
- a beépítési helyszín statikai állapotáért,
- a nyílászárókon található védőfólia késedelmes eltávolításából eredő károkért,
- a természetes faanyagból készült nyílászárók felületén jelentkező gyanta kiválásáért,
- a bontás és beépítés során előforduló statikai vagy esztétikai sérülésekért (pl. vakolat omlás, csempék vagy burkolatok sérülése, repedések).
A Megrendelő kötelessége a termék átvételkor annak sértetlenségét ellenőrizni…
6. SZÁLLÍTÁS, BEÉPÍTÉS, RAKTÁROZÁS
6.1. Szállítás
A megrendelt termékek leszállítása külön szolgáltatás, amely külön díj ellenében vehető igénybe. A szállítási díj tartalmazza a termékek egyszeri kiszállítását a Megrendelő által megadott címre. Amennyiben a Megrendelő igénye vagy mulasztása miatt többszöri kiszállás válik szükségessé, minden további szállítás külön díjazás ellenében történik. A szállítás a megadott címig értendő; a termékek le- és berakodása a Megrendelő feladata, kivéve, ha a Megrendelő a beépítést is megrendelte a Szolgáltatótól.
6.2. Beépítés
A beépítés előre egyeztetett időpontban történik, miután a megrendelt termékek beérkeztek a Szolgáltató raktárába. A Megrendelőnek vagy meghatalmazott képviselőjének a beépítés megkezdésekor és befejezésekor is jelen kell lennie. A Megrendelő köteles biztosítani a munkavégzéshez szükséges munkaterületet. Amennyiben a munkaterület nem biztosított és emiatt a beépítés meghiúsul, a Szolgáltató 50.000 Ft + ÁFA rendelkezésre állási díjat számít fel. A beépítés során esetlegesen felmerülő pótmunkák külön megállapodás és elszámolás alapján valósulnak meg.
6.3. Raktározás
A Szolgáltató a termékek készre jelentésétől számított 10 munkanapig díjmentesen biztosítja a tárolást. Ezt követően raktározási díjat számít fel, amely minden megkezdett nap után 5.000 Ft + ÁFA. A raktározási díjat a Megrendelő köteles a beépítést vagy elszállítást megelőzően kiegyenlíteni. A teljesítés helyszíne alapértelmezés szerint a Szolgáltató telephelye. A Megrendelő köteles gondoskodni a termékek elszállításáról, amennyiben a beépítést nem rendeli meg. Igény esetén a szállítás külön díj ellenében utólag is megrendelhető.
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján a Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan termék esetében, amelyet nem előre gyártott módon állítottak elő, hanem a Fogyasztó egyedi utasítása vagy kifejezett kérése alapján, illetve amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.
7.2. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljes szolgáltatás elvégzését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó előzetes és kifejezett beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a teljesítés befejezésével elveszíti elállási jogát;
- olyan termék vagy szolgáltatás esetében, amelynek ára vagy díja a vállalkozás által nem befolyásolható pénzpiaci ingadozástól függ, és amely a 14 napos elállási határidő alatt is bekövetkezhet;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek esetében;
- olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza;
- olyan termék esetében, amely jellegéből adódóan az átadást követően elválaszthatatlanul összekeveredik más termékkel;
- alkoholtartalmú italok esetében, melyek tényleges értéke a piaci ingadozásoktól függ, ha a felek a szerződéskötéskor megállapodtak az árban, de a teljesítésre csak a szerződéskötést követő 30. nap után kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződésnél, ahol a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére sürgős javítási vagy karbantartási munkát végez;
- lezárt csomagolású hang-, kép- vagy szoftvertermékek esetében, ha a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- újság, folyóirat és időszaki lap esetében (az előfizetéses szerződések kivételével);
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetén;
- szállásnyújtásra (lakáscélú szolgáltatás kivételével), fuvarozásra, autókölcsönzésre, étkeztetésre vagy szabadidős tevékenységre irányuló szerződések esetében, ha azokban meghatározott teljesítési időpontot vagy határidőt kötöttek ki;
- nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó ezzel egyidejűleg nyilatkozott arról, hogy tudomásul veszi: a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát (pl. online tananyag, képzés).
7.3. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet elérhető itt: link
7.4. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve teljes terjedelmében elérhető itt: link
8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. Nem minősül hibás teljesítésnek, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis minden olyan kikötés, amely a kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezésektől a Fogyasztó hátrányára tér el.
A kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó jogok a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó kormányrendeletek alapján kizárólag a fogyasztónak minősülő természetes személyeket illetik meg.
Kellékszavatosság
8.1. Mikor élhet a Megrendelő kellékszavatossági jogával?
Ha a Szolgáltató hibásan teljesít, a Megrendelő kellékszavatossági igényt érvényesíthet
a Szolgáltatóval szemben a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Megrendelőt?
- kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ez lehetetlen, vagy aránytalan többletköltséget okozna a Szolgáltatónak;
- árleszállítást,
- vagy végső esetben a szerződéstől való elállást.
A Fogyasztó jogosult akkor is árleszállítást vagy elállást kérni, ha:
- a kijavítást vagy cserét a Szolgáltató nem végzi el határidőben vagy nem teljes körűen;
- a hiba ismételten előfordul;
- a hiba súlyossága miatt azonnali árleszállítás vagy szerződésmegszüntetés indokolt;
- nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató ésszerű határidőn belül nem tudja vagy nem fogja a hibát kijavítani.
A bizonyítás terhe a teljesítést követő 12 hónapon belül a Szolgáltatót, ezt követően a Megrendelőt terheli.
8.3. Határidők
A Megrendelő a hibát felfedezéstől számított 2 hónapon belül köteles jelezni.
A kellékszavatossági igény érvényesítésére a teljesítéstől számított 2 év
(vállalkozások és használt termékek esetén 1 év) áll rendelkezésre.
Lejárati idővel rendelkező termék esetén a szavatosság a lejáratig érvényesíthető.
8.4. Kivel szemben érvényesíthető?
A kellékszavatossági igény mindig a Szolgáltatóval (Fenster Center Kft.) szemben érvényesíthető.
Termékszavatosság
8.5. Mikor élhet a Fogyasztó termékszavatossági jogával?
Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó a kellékszavatossági jogai helyett vagy mellett
termékszavatossági igényt is érvényesíthet.
8.6. Milyen jogok illetik meg?
A hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.7. Kivel szemben?
A termékszavatossági igény a gyártóval vagy a forgalmazóval (Fenster Center Kft.)
szemben érvényesíthető.
8.8. Határidő
A termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesíthető.
8.9. Mentesülés
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében hozta forgalomba,
- a hiba a tudomány és technika akkori állása szerint nem volt felismerhető,
- vagy a hiba kötelező jogszabályi vagy hatósági előírás következménye.
Jótállás (új tartós fogyasztási cikkekre)
8.10. Mikor él a jótállás?
A 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Fenster Center Kft. a tartós fogyasztási
cikkekre jótállási kötelezettséggel tartozik.
8.11. Időtartam
- 10 000 – 250 000 Ft vételár között: 2 év,
- 250 000 Ft felett: 3 év.
A jótállási idő az átadás napjától (vagy üzembe helyezés esetén az üzembe helyezés napjától) indul.
8.12. Jogok a jótállás alapján
A Fogyasztó kérheti:
- kijavítást vagy kicserélést,
- árleszállítást vagy a szerződéstől való elállást, ha a kijavítás vagy csere nem lehetséges.
8.13. Határidők a javításra, cserére
- A Szolgáltatónak törekednie kell a kijavítás vagy csere 15 napon belüli elvégzésére.
- Ha nem javítható → 8 napon belül cserélni kell, vagy ha ez nem lehetséges, visszatéríteni az árat.
- Ha 3 alkalommal javított termék újra meghibásodik → 8 napon belül cserélni kell, vagy visszatéríteni az árat.
- Ha a javítás 30 napon belül nem történik meg → a terméket 8 napon belül ki kell cserélni, vagy visszatéríteni az árat.
8.14. Mentesülés
A Szolgáltató mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett.
8.15. Nem tartozik jótállással a Szolgáltató a természetes elhasználódásból, nem rendeltetésszerű használatból, gondatlanságból, túlzott igénybevételből vagy külső behatásból származó károkért.
8.16. Három napon belüli csere
Ha a Fogyasztó a vásárlástól számított 3 munkanapon belül jelent hibát, és az akadályozza
a rendeltetésszerű használatot, a terméket ki kell cserélni.
8.17. Egyéb feltételek
A jótállási jog gyakorlásához a fogyasztótól aránytalan többletkövetelmény nem támasztható.
9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén)
9.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésekben a szavatossági és jótállási igények intézésére a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai irányadóak. Ettől a Fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.
9.2. A Fogyasztó köteles a szerződés létrejöttét igazolni (például számlával vagy nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó által nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről köteles jegyzőkönyvet felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató köteles haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről a bejelentéskor nem tud nyilatkozni, úgy álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokairól, valamint a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – legkésőbb öt munkanapon belül, igazolható módon értesíteni köteles a Fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt a hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a javítás vagy csere időtartama ezt meghaladja, a Szolgáltató köteles a Fogyasztót tájékoztatni a várható teljesítési időről. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy más, átvétel igazolására alkalmas módon történik.
10. VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1. A Szolgáltató jogosult a szerződés teljesítése során közreműködőt igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató úgy felel, mintha azt saját maga követte volna el.
10.2. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, jogellenesnek vagy végrehajthatatlannak minősül, ez nem érinti a fennmaradó rendelkezések érvényességét és végrehajthatóságát.
10.3. Ha a Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben biztosított valamely jogát nem gyakorolja, az nem jelenti e jogról való lemondását. A jogról való lemondás kizárólag írásban, kifejezett nyilatkozattal érvényes. Ha a Szolgáltató egy alkalommal nem érvényesít szigorúan valamely feltételt, az nem jelenti azt, hogy a jövőben ne ragaszkodhatna annak szigorú betartásához.
10.4. A Szolgáltató és a Felhasználó törekszenek arra, hogy az esetleges vitás ügyeket elsődlegesen békés úton rendezzék.
10.5. A felek rögzítik, hogy a Szolgáltató weboldala Magyarországon működik, és karbantartása is itt történik. Mivel a weboldal más országokból is elérhető, a felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a magyar jog az irányadó. Amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül, a Polgári perrendtartásról szóló törvény alapján a Fogyasztó lakóhelye szerinti bíróság rendelkezik kizárólagos illetékességgel.
10.6. A Szolgáltató nem alkalmaz eltérő hozzáférési feltételeket a weboldalon elérhető termékek és szolgáltatások igénybevételére a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján.
10.7. A Szolgáltató az általa elfogadott fizetési módok tekintetében sem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletekre a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye, letelepedési helye, fizetési számlája számlavezetési helye, a pénzforgalmi szolgáltató székhelye vagy a fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátási helye alapján.
10.8. A Szolgáltató megfelel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletének, amely a belső piacon belül tiltja a vásárlók állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi tartalomkorlátozást és hátrányos megkülönböztetést.
11. PANASZKEZELÉS RENDJE (fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén)
11.1. A Fenster Center Kft. célja, hogy minden megrendelést megfelelő minőségben, a Megrendelő teljes megelégedésére teljesítsen.
11.2. A Fogyasztó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.
11.3. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és amennyiben lehetséges, haladéktalanul orvosolja.
11.4. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és saját álláspontjáról, majd az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
11.5. A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató köteles a Fogyasztó részére átadni vagy megküldeni:
- a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja;
- b) telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt panasz esetén az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi – kivéve, ha a Fogyasztó nem adta meg az ehhez szükséges adatait.
11.6. A telefonon vagy elektronikus úton közölt panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
11.7. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
- a) a Fogyasztó nevét, lakcímét vagy e-mail címét,
- b) a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját,
- c) a panasz részletes leírását, valamint a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok felsorolását,
- d) a Szolgáltató nyilatkozatát a panasszal kapcsolatban, ha az azonnal kivizsgálható,
- e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – személyesen tett panasz esetén – a Fogyasztó aláírását,
- f) a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét,
- g) telefonos panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát,
- h) a Fogyasztó figyelmeztetését a további jogérvényesítési lehetőségekre.
11.8. Ha a Fogyasztó a szükséges adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyvet nem írja alá, a Szolgáltató mellőzheti a 11.9. pont szerinti eljárást.
11.9. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezést követően legkésőbb 30 napon belül köteles írásban, igazolható módon megválaszolni. A panasz elutasítását a Szolgáltató köteles indokolni.
11.10. Amennyiben a Szolgáltató elektronikus űrlapot biztosít a panaszok bejelentésére, a panasz beérkezését haladéktalanul vissza kell igazolnia a Fogyasztó által megadott e-mail címen.
11.11. A Szolgáltató a panaszokról készült jegyzőkönyvet, valamint a válaszleveleket 3 évig köteles megőrizni, és azokat a hatóság kérésére bemutatni.
11.12. Panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye szerinti békéltető testület adatait, valamint azt is, hogy a Szolgáltató tett-e alávetési nyilatkozatot.
11.13. A Szolgáltató jogosult mellőzni azon panasz kivizsgálását, amely azonos tartalmú, már korábban megválaszolt panasz ismételt benyújtása, új információt nem tartalmaz, vagy azonosíthatatlan személytől származik.
11.14. Amennyiben a panaszt a Szolgáltató elutasítja, a Fogyasztó jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve békéltető testülethez fordulni.
11.15. Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el. Részletes tájékoztató a kormányhivatalok honlapján érhető el: link
11.16. A Fogyasztó békéltető testülethez is fordulhat. A békéltető testületek teljes listája és elérhetőségei elérhetők az országos kamarák hivatalos honlapjain, valamint a Fogyasztó lakóhelye szerinti területi kamaránál. (Itt be lehet illeszteni az általad bemásolt teljes listát is, ha szeretnéd, hogy a dokumentumban konkrétan szerepeljenek.)
11.17. A békéltető testület célja a fogyasztói jogvita peren kívüli rendezése. A testület egyezség létrehozására törekszik, ennek hiányában döntést hoz a fogyasztói jogok gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítése érdekében.
11.18. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződésekből eredő határon átnyúló jogviták esetén a Fogyasztó a 524/2013/EU rendelet alapján jogosult az online vitarendezési platformot is igénybe venni: ODR
11.19. A békéltető testületi eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli, amely magában foglalja a válaszirat határidőn belüli megküldését és az egyezségkötésre jogosult képviselő biztosítását.
11.20. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás eredménytelen volt, a jogvita rendezésére a Fogyasztó bírósághoz fordulhat. A keresetlevelet a polgári perrendtartás szabályai szerint kell előterjeszteni, amelynek tartalmaznia kell az eljáró bíróság megjelölését, a felek adatait, a jogvita leírását, a kereseti kérelmet és a bizonyítékokat.
12. SZERZŐI JOGOK
12.1. A https://fenstercenter.hu weboldal szerzői jogi műnek minősül. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, többszörözése, nyilvánossághoz történő újraközvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása vagy értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül. Kivételt képeznek a jogi dokumentumok (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató), amelyeket a Felhasználó bármely feltétel és korlátozás nélkül letölthet és tárolhat.
12.2. A https://fenstercenter.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információ, képi- vagy szöveges tartalom, valamint a weboldal megjelenési formája és jellege csak írásos hozzájárulással és a forrás megjelölésével vehető át.
12.3. A Szolgáltató fenntart minden jogot a szolgáltatásai minden elemére, domain neveire, az azokkal képzett másodlagos domainekre, valamint az internetes reklámfelületekre.
12.4. Tilos a https://fenstercenter.hu weboldal tartalmának vagy részeinek adaptációja, visszafejtése; felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen megszerzése; illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal tartalma módosítható vagy indexelhető.
12.5. A Fenster Center név szerzői jogi védelem alatt áll, felhasználása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásos engedélyével lehetséges (a hivatkozások kivételével).
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege:
- képenként bruttó 60.000 Ft,
- szavanként bruttó 20.000 Ft,
- jogsértésenként bruttó 40.000 Ft/nap.
Szerzői jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmazhat, amelynek költségei a jogsértő Felhasználót terhelik.
13. ADATVÉDELEM
A weboldal Adatkezelési Tájékoztatója elérhető: https://fenstercenter.hu/adatvedelem
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:Fenster Center Kft.
6000 Kecskemét, Rezgő utca 1.
📧 iroda@fenstercenter.hu
📞 +36 20 260 9947