FENSTER CENTER KFT. ÁSZF

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

A szolgáltató neve
Fenster Center Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített név: Fenster Center Kft.)
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye)
6000 Kecskemét, Rezgő utca 1.
Kapcsolattartásra szolgáló e-mail cím
iroda@fenstercenter.hu
Cégjegyzékszám/nyilvántartási szám
01-09-272541
Adószám
25392805-2-03
Nyilvántartásba bejegyző hatóság
Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Képviseletre jogosult személy
Gál Pongrác, ügyvezető
Telefonszám
+36 20 260 9947
A szerződés nyelve
magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

A jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jogszabályok az irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Elker. tv.”), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint a vonatkozó ágazati jogszabályok rendelkezései. A jogszabályok kötelező előírásai a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

A jelen ÁSZF hatályba lépésének napjától érvényes, és visszavonásig hatályban marad. Az ÁSZF esetleges módosítását a Szolgáltató a weboldalán (www.fenstercenter.hu) teszi közzé, és a változtatásokról a korábban regisztrált vagy vásárló Felhasználókat elektronikus úton értesíti. A módosítások nem bírnak visszamenőleges hatállyal, azok kizárólag a hatálybalépést követően létrejött jogviszonyokra alkalmazandók.

A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak teljes tartalma, valamint a megjelenő bármely információ és grafikai elem tekintetében. Tilos a weboldal bármely tartalmi elemének engedély nélküli letöltése, tárolása, feldolgozása vagy továbbértékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (a jelen ÁSZF és az adatvédelmi tájékoztató kivételével, amely szabadon letölthető és tárolható).

A Szolgáltató nem vállal felelősséget harmadik fél által üzemeltetett weboldalakon közzétett, a Szolgáltatóhoz nem köthető termékekért és szolgáltatásokért, valamint az azokkal összefüggésben keletkezett károkért.

Definíciók

Felhasználó
minden olyan természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi, illetve a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatba lép.
Fogyasztó
az a Felhasználó, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva vesz igénybe szolgáltatást, és köt szerződést a Szolgáltatóval a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és a Polgári Törvénykönyv értelmében.
Vállalkozás
az a Felhasználó, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el, és ennek keretében köt szerződést a Szolgáltatóval.
Szolgáltató
a Fenster Center Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített név: Fenster Center Kft.), amely az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújt, és a Felhasználóval szerződést köt.

3. REGISZTRÁCIÓ / AJÁNLATKÉRÉS / VÁSÁRLÁS

3.1. A Szolgáltató szolgáltatásai és termékei igénybe vehetők online ajánlatkérés, telefonos megkeresés, e-mailes kapcsolatfelvétel vagy személyes konzultáció útján.

3.2. A Megrendelő által a szolgáltatás igénybevétele során megadott adatoknak pontosnak és valósnak kell lenniük. A Megrendelő köteles olyan elérhetőségi adatokat megadni, amelyeken keresztül a Szolgáltató a megrendelés teljesítésével kapcsolatban kapcsolatba léphet vele.

3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért vagy késedelmekért, ha a Megrendelő tévesen vagy hiányosan adja meg a rendeléshez szükséges adatait. Ilyen esetben a hibákból eredő többletköltségek a Megrendelőt terhelik.

3.4. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő által tévesen bevitt adatok helyesbítésére, amennyiben azok nyilvánvaló hibát tartalmaznak (pl. irányítószám-település eltérés), a Megrendelő előzetes értesítése mellett.

3.5. A Megrendelő által megadott adatok védelméről a Szolgáltató adatkezelési szabályzata rendelkezik.

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

4.1. A Fenster Center Kft. által kínált termékek és szolgáltatások a weboldalon keresztül online ajánlatkérés útján, illetve bizonyos esetekben telefonos egyeztetéssel rendelhetők meg. A termékekhez kapcsolódó árak minden esetben forintban kerülnek meghatározásra, bruttó árként, vagyis tartalmazzák a mindenkor hatályos általános forgalmi adót (ÁFA). Az árak nem tartalmazzák a szállítás, illetve a fizetéssel kapcsolatos egyéb költségeket. Külön csomagolási díj nem kerül felszámításra, kivéve abban az esetben, ha a Megrendelő speciális vagy díszcsomagolást igényel.

4.2. A weboldalon a Szolgáltató minden termék esetében részletesen feltünteti annak nevét, leírását, valamint – amennyiben rendelkezésre áll – fényképes illusztrációt is megjelenít. A közzétett termékfotók illusztrációk, amelyek eltérhetnek a valóságtól. Az eltérésekből fakadó esetleges félreértésekért vagy károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

4.3. Amennyiben a Szolgáltató akciós árat hirdet meg, köteles teljes körű tájékoztatást adni a kedvezmény mértékéről, időtartamáról, valamint annak feltételeiről. Az akciós árak meghatározásakor a Szolgáltató minden esetben a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően jár el, különösen a 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM rendeletben rögzített rendelkezéseknek megfelelően.

4.4. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Ha a felek között nem jön létre egybehangzó megállapodás a szerződés lényeges feltételeit illetően, érvényes szerződés nem jön létre, amelyből jogok és kötelezettségek származhatnának.

Hibás árnak minősül különösen:

  • a 0 Ft-os ár,
  • az 1 Ft-os ár,
  • valamint minden olyan feltüntetett akciós ár, amelynél az eredeti (korábbi) árhoz viszonyított kedvezmény százalékos mértékével nem egyezik a feltüntetett összeg (például: ha egy 10.000 Ft-os terméknél 50%-os kedvezmény kerül feltüntetésre, de a megjelenített ár tévesen 1.000 vagy 2.000 Ft).

5. RENDELÉS MENETE

5.1. A weboldalon keresztül ajánlatkérésre van lehetőség. A Megrendelő által megadott méretek és darabszám alapján a Szolgáltató elkészíti előzetes árajánlatát. Amennyiben az ajánlatot a Megrendelő elfogadja, a Szolgáltató szakembere helyszíni felmérést végez, amely alapján a pontos, végleges és részletes árajánlat kerül összeállításra. Felhívjuk a figyelmet, hogy a végleges vételár a helyszíni adottságoktól függően módosulhat.

5.2. Az ingyenes felmérés során a Szolgáltató szakembere a helyszínen méri fel a nyílászárók méreteit és állapotát, ennek alapján határozza meg a beépíthető nyílászárókat és készíti el a végleges ajánlatot.

5.3. Az árajánlat minden esetben tartalmazza a kiválasztott nyílászárók vételárát, a beépítés költségeit, valamint az esetlegesen kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat.

5.4. Az árajánlatot a Szolgáltató elektronikus úton, a jelen ÁSZF csatolásával küldi meg a Megrendelőnek. A szerződés a Megrendelő nyilatkozatával lép hatályba. Amennyiben a Megrendelő az árajánlat átvételét követő 5 munkanapon belül nem nyilatkozik, a szerződés nem jön létre.

5.5. Árajánlat módosítása: módosítást kizárólag írásban fogad el a Szolgáltató, legfeljebb a megrendelés keltétől számított 2 munkanapon belül. A Fenster Center Kft. fenntartja a jogot az ajánlat módosítására, amennyiben a gyártótól érkezett visszaigazolás szerint valamely termék nem gyártható. Ilyenkor a Megrendelő választhat alternatív megoldást, vagy jogosult az adott termék megrendelésétől elállni. Az esetleges árkülönbözet elszámolásra kerül.

5.6. A megrendelés egyéb feltételei

  1. A teljes bruttó anyagköltség 50%-át a Megrendelő előlegként köteles megfizetni készpénzben vagy átutalással 3 munkanapon belül. Az előleg beérkezéséig a gyártás nem indul, a szállítási határidő ennek megfelelően módosul. Egyedi gyártású termékek esetén a megrendelés visszavonására nincs lehetőség.
  2. A fennmaradó anyagköltség a termék készre jelentésekor fizetendő.
  3. A munkadíj a helyszíni munka befejezésekor, készpénzben vagy előre egyeztetett átutalással fizetendő.
  4. A megrendelésben nem szereplő pótmunkák külön elszámolás alapján, egyeztetett időpontban valósulnak meg.
  5. A Megrendelő aláírásával elismeri, hogy az Általános Szerződési Feltételeket megismerte és elfogadta.
  6. A teljes vételár kiegyenlítéséig a termékek a Fenster Center Kft. tulajdonát képezik.
  7. Az ajánlati ár a helyszíni adottságok függvényében változhat.

5.7. A szerződés akkor tekintendő létrejöttnek, ha a Megrendelő aláírja a szerződést, e-mailben vagy telefonon a megrendelést egyértelműen visszaigazolja, illetve ha az előleg befizetésre kerül. Ebben az esetben a Megrendelő a szerződési feltételeket akkor is elfogadja, ha azokhoz külön aláírás nem kapcsolódik.

5.8. A gyártó késedelmes teljesítése esetén a szerződésben meghatározott határidők módosulhatnak. A gyártás késedelméből fakadó károkért a Fenster Center Kft. nem vállal felelősséget.

5.9. Beépítés: … (szöveg változatlanul, tagolva)

5.10. Raktározás: … (szöveg változatlanul, tagolva)

5.11. Felelősség korlátozása és egyéb feltételek

A Szolgáltató nem vállal felelősséget:

  • a különböző időben rendelt, színes nyílászárók esetében az esetleges színeltérésekért,
  • a beépítési helyszín statikai állapotáért,
  • a nyílászárókon található védőfólia késedelmes eltávolításából eredő károkért,
  • a természetes faanyagból készült nyílászárók felületén jelentkező gyanta kiválásáért,
  • a bontás és beépítés során előforduló statikai vagy esztétikai sérülésekért (pl. vakolat omlás, csempék vagy burkolatok sérülése, repedések).

A Megrendelő kötelessége a termék átvételkor annak sértetlenségét ellenőrizni…

6. SZÁLLÍTÁS, BEÉPÍTÉS, RAKTÁROZÁS

6.1. Szállítás

A megrendelt termékek leszállítása külön szolgáltatás, amely külön díj ellenében vehető igénybe. A szállítási díj tartalmazza a termékek egyszeri kiszállítását a Megrendelő által megadott címre. Amennyiben a Megrendelő igénye vagy mulasztása miatt többszöri kiszállás válik szükségessé, minden további szállítás külön díjazás ellenében történik. A szállítás a megadott címig értendő; a termékek le- és berakodása a Megrendelő feladata, kivéve, ha a Megrendelő a beépítést is megrendelte a Szolgáltatótól.

6.2. Beépítés

A beépítés előre egyeztetett időpontban történik, miután a megrendelt termékek beérkeztek a Szolgáltató raktárába. A Megrendelőnek vagy meghatalmazott képviselőjének a beépítés megkezdésekor és befejezésekor is jelen kell lennie. A Megrendelő köteles biztosítani a munkavégzéshez szükséges munkaterületet. Amennyiben a munkaterület nem biztosított és emiatt a beépítés meghiúsul, a Szolgáltató 50.000 Ft + ÁFA rendelkezésre állási díjat számít fel. A beépítés során esetlegesen felmerülő pótmunkák külön megállapodás és elszámolás alapján valósulnak meg.

6.3. Raktározás

A Szolgáltató a termékek készre jelentésétől számított 10 munkanapig díjmentesen biztosítja a tárolást. Ezt követően raktározási díjat számít fel, amely minden megkezdett nap után 5.000 Ft + ÁFA. A raktározási díjat a Megrendelő köteles a beépítést vagy elszállítást megelőzően kiegyenlíteni. A teljesítés helyszíne alapértelmezés szerint a Szolgáltató telephelye. A Megrendelő köteles gondoskodni a termékek elszállításáról, amennyiben a beépítést nem rendeli meg. Igény esetén a szállítás külön díj ellenében utólag is megrendelhető.

7. ELÁLLÁS JOGA

7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján a Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan termék esetében, amelyet nem előre gyártott módon állítottak elő, hanem a Fogyasztó egyedi utasítása vagy kifejezett kérése alapján, illetve amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

7.2. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:

  1. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljes szolgáltatás elvégzését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó előzetes és kifejezett beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a teljesítés befejezésével elveszíti elállási jogát;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás esetében, amelynek ára vagy díja a vállalkozás által nem befolyásolható pénzpiaci ingadozástól függ, és amely a 14 napos elállási határidő alatt is bekövetkezhet;
  3. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek esetében;
  4. olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza;
  5. olyan termék esetében, amely jellegéből adódóan az átadást követően elválaszthatatlanul összekeveredik más termékkel;
  6. alkoholtartalmú italok esetében, melyek tényleges értéke a piaci ingadozásoktól függ, ha a felek a szerződéskötéskor megállapodtak az árban, de a teljesítésre csak a szerződéskötést követő 30. nap után kerül sor;
  7. olyan vállalkozási szerződésnél, ahol a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére sürgős javítási vagy karbantartási munkát végez;
  8. lezárt csomagolású hang-, kép- vagy szoftvertermékek esetében, ha a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  9. újság, folyóirat és időszaki lap esetében (az előfizetéses szerződések kivételével);
  10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetén;
  11. szállásnyújtásra (lakáscélú szolgáltatás kivételével), fuvarozásra, autókölcsönzésre, étkeztetésre vagy szabadidős tevékenységre irányuló szerződések esetében, ha azokban meghatározott teljesítési időpontot vagy határidőt kötöttek ki;
  12. nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó ezzel egyidejűleg nyilatkozott arról, hogy tudomásul veszi: a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát (pl. online tananyag, képzés).

7.3. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet elérhető itt: link

7.4. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelve teljes terjedelmében elérhető itt: link

8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

Hibás teljesítés

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. Nem minősül hibás teljesítésnek, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis minden olyan kikötés, amely a kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezésektől a Fogyasztó hátrányára tér el.

A kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó jogok a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó kormányrendeletek alapján kizárólag a fogyasztónak minősülő természetes személyeket illetik meg.

Kellékszavatosság

8.1. Mikor élhet a Megrendelő kellékszavatossági jogával?
Ha a Szolgáltató hibásan teljesít, a Megrendelő kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

8.2. Milyen jogok illetik meg a Megrendelőt?

  • kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ez lehetetlen, vagy aránytalan többletköltséget okozna a Szolgáltatónak;
  • árleszállítást,
  • vagy végső esetben a szerződéstől való elállást.

A Fogyasztó jogosult akkor is árleszállítást vagy elállást kérni, ha:

  1. a kijavítást vagy cserét a Szolgáltató nem végzi el határidőben vagy nem teljes körűen;
  2. a hiba ismételten előfordul;
  3. a hiba súlyossága miatt azonnali árleszállítás vagy szerződésmegszüntetés indokolt;
  4. nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató ésszerű határidőn belül nem tudja vagy nem fogja a hibát kijavítani.

A bizonyítás terhe a teljesítést követő 12 hónapon belül a Szolgáltatót, ezt követően a Megrendelőt terheli.

8.3. Határidők
A Megrendelő a hibát felfedezéstől számított 2 hónapon belül köteles jelezni. A kellékszavatossági igény érvényesítésére a teljesítéstől számított 2 év (vállalkozások és használt termékek esetén 1 év) áll rendelkezésre. Lejárati idővel rendelkező termék esetén a szavatosság a lejáratig érvényesíthető.

8.4. Kivel szemben érvényesíthető?
A kellékszavatossági igény mindig a Szolgáltatóval (Fenster Center Kft.) szemben érvényesíthető.

Termékszavatosság

8.5. Mikor élhet a Fogyasztó termékszavatossági jogával?
Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó a kellékszavatossági jogai helyett vagy mellett termékszavatossági igényt is érvényesíthet.

8.6. Milyen jogok illetik meg?
A hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.7. Kivel szemben?
A termékszavatossági igény a gyártóval vagy a forgalmazóval (Fenster Center Kft.) szemben érvényesíthető.

8.8. Határidő
A termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesíthető.

8.9. Mentesülés

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében hozta forgalomba,
  • a hiba a tudomány és technika akkori állása szerint nem volt felismerhető,
  • vagy a hiba kötelező jogszabályi vagy hatósági előírás következménye.

Jótállás (új tartós fogyasztási cikkekre)

8.10. Mikor él a jótállás?
A 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján a Fenster Center Kft. a tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettséggel tartozik.

8.11. Időtartam

  • 10 000 – 250 000 Ft vételár között: 2 év,
  • 250 000 Ft felett: 3 év.

A jótállási idő az átadás napjától (vagy üzembe helyezés esetén az üzembe helyezés napjától) indul.

8.12. Jogok a jótállás alapján
A Fogyasztó kérheti:

  • kijavítást vagy kicserélést,
  • árleszállítást vagy a szerződéstől való elállást, ha a kijavítás vagy csere nem lehetséges.

8.13. Határidők a javításra, cserére

  • A Szolgáltatónak törekednie kell a kijavítás vagy csere 15 napon belüli elvégzésére.
  • Ha nem javítható → 8 napon belül cserélni kell, vagy ha ez nem lehetséges, visszatéríteni az árat.
  • Ha 3 alkalommal javított termék újra meghibásodik → 8 napon belül cserélni kell, vagy visszatéríteni az árat.
  • Ha a javítás 30 napon belül nem történik meg → a terméket 8 napon belül ki kell cserélni, vagy visszatéríteni az árat.

8.14. Mentesülés
A Szolgáltató mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett.

8.15. Nem tartozik jótállással a Szolgáltató a természetes elhasználódásból, nem rendeltetésszerű használatból, gondatlanságból, túlzott igénybevételből vagy külső behatásból származó károkért.

8.16. Három napon belüli csere
Ha a Fogyasztó a vásárlástól számított 3 munkanapon belül jelent hibát, és az akadályozza a rendeltetésszerű használatot, a terméket ki kell cserélni.

8.17. Egyéb feltételek
A jótállási jog gyakorlásához a fogyasztótól aránytalan többletkövetelmény nem támasztható.

9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén)

9.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésekben a szavatossági és jótállási igények intézésére a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai irányadóak. Ettől a Fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.

9.2. A Fogyasztó köteles a szerződés létrejöttét igazolni (például számlával vagy nyugtával).

9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó által nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről köteles jegyzőkönyvet felvenni.

9.5. A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató köteles haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről a bejelentéskor nem tud nyilatkozni, úgy álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokairól, valamint a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – legkésőbb öt munkanapon belül, igazolható módon értesíteni köteles a Fogyasztót.

9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt a hatóság kérésére bemutatni.

9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a javítás vagy csere időtartama ezt meghaladja, a Szolgáltató köteles a Fogyasztót tájékoztatni a várható teljesítési időről. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy más, átvétel igazolására alkalmas módon történik.

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

10.1. A Szolgáltató jogosult a szerződés teljesítése során közreműködőt igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató úgy felel, mintha azt saját maga követte volna el.

10.2. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, jogellenesnek vagy végrehajthatatlannak minősül, ez nem érinti a fennmaradó rendelkezések érvényességét és végrehajthatóságát.

10.3. Ha a Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben biztosított valamely jogát nem gyakorolja, az nem jelenti e jogról való lemondását. A jogról való lemondás kizárólag írásban, kifejezett nyilatkozattal érvényes. Ha a Szolgáltató egy alkalommal nem érvényesít szigorúan valamely feltételt, az nem jelenti azt, hogy a jövőben ne ragaszkodhatna annak szigorú betartásához.

10.4. A Szolgáltató és a Felhasználó törekszenek arra, hogy az esetleges vitás ügyeket elsődlegesen békés úton rendezzék.

10.5. A felek rögzítik, hogy a Szolgáltató weboldala Magyarországon működik, és karbantartása is itt történik. Mivel a weboldal más országokból is elérhető, a felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a magyar jog az irányadó. Amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül, a Polgári perrendtartásról szóló törvény alapján a Fogyasztó lakóhelye szerinti bíróság rendelkezik kizárólagos illetékességgel.

10.6. A Szolgáltató nem alkalmaz eltérő hozzáférési feltételeket a weboldalon elérhető termékek és szolgáltatások igénybevételére a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján.

10.7. A Szolgáltató az általa elfogadott fizetési módok tekintetében sem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletekre a Felhasználó állampolgársága, lakóhelye, letelepedési helye, fizetési számlája számlavezetési helye, a pénzforgalmi szolgáltató székhelye vagy a fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátási helye alapján.

10.8. A Szolgáltató megfelel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletének, amely a belső piacon belül tiltja a vásárlók állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi tartalomkorlátozást és hátrányos megkülönböztetést.

11. PANASZKEZELÉS RENDJE (fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén)

11.1. A Fenster Center Kft. célja, hogy minden megrendelést megfelelő minőségben, a Megrendelő teljes megelégedésére teljesítsen.

11.2. A Fogyasztó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

11.3. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és amennyiben lehetséges, haladéktalanul orvosolja.

11.4. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és saját álláspontjáról, majd az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

11.5. A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató köteles a Fogyasztó részére átadni vagy megküldeni:

  • a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja;
  • b) telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt panasz esetén az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi – kivéve, ha a Fogyasztó nem adta meg az ehhez szükséges adatait.

11.6. A telefonon vagy elektronikus úton közölt panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

11.7. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

  • a) a Fogyasztó nevét, lakcímét vagy e-mail címét,
  • b) a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját,
  • c) a panasz részletes leírását, valamint a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok felsorolását,
  • d) a Szolgáltató nyilatkozatát a panasszal kapcsolatban, ha az azonnal kivizsgálható,
  • e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – személyesen tett panasz esetén – a Fogyasztó aláírását,
  • f) a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét,
  • g) telefonos panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát,
  • h) a Fogyasztó figyelmeztetését a további jogérvényesítési lehetőségekre.

11.8. Ha a Fogyasztó a szükséges adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyvet nem írja alá, a Szolgáltató mellőzheti a 11.9. pont szerinti eljárást.

11.9. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezést követően legkésőbb 30 napon belül köteles írásban, igazolható módon megválaszolni. A panasz elutasítását a Szolgáltató köteles indokolni.

11.10. Amennyiben a Szolgáltató elektronikus űrlapot biztosít a panaszok bejelentésére, a panasz beérkezését haladéktalanul vissza kell igazolnia a Fogyasztó által megadott e-mail címen.

11.11. A Szolgáltató a panaszokról készült jegyzőkönyvet, valamint a válaszleveleket 3 évig köteles megőrizni, és azokat a hatóság kérésére bemutatni.

11.12. Panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye szerinti békéltető testület adatait, valamint azt is, hogy a Szolgáltató tett-e alávetési nyilatkozatot.

11.13. A Szolgáltató jogosult mellőzni azon panasz kivizsgálását, amely azonos tartalmú, már korábban megválaszolt panasz ismételt benyújtása, új információt nem tartalmaz, vagy azonosíthatatlan személytől származik.

11.14. Amennyiben a panaszt a Szolgáltató elutasítja, a Fogyasztó jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve békéltető testülethez fordulni.

11.15. Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el. Részletes tájékoztató a kormányhivatalok honlapján érhető el: link

11.16. A Fogyasztó békéltető testülethez is fordulhat. A békéltető testületek teljes listája és elérhetőségei elérhetők az országos kamarák hivatalos honlapjain, valamint a Fogyasztó lakóhelye szerinti területi kamaránál. (Itt be lehet illeszteni az általad bemásolt teljes listát is, ha szeretnéd, hogy a dokumentumban konkrétan szerepeljenek.)

11.17. A békéltető testület célja a fogyasztói jogvita peren kívüli rendezése. A testület egyezség létrehozására törekszik, ennek hiányában döntést hoz a fogyasztói jogok gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítése érdekében.

11.18. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződésekből eredő határon átnyúló jogviták esetén a Fogyasztó a 524/2013/EU rendelet alapján jogosult az online vitarendezési platformot is igénybe venni: ODR

11.19. A békéltető testületi eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli, amely magában foglalja a válaszirat határidőn belüli megküldését és az egyezségkötésre jogosult képviselő biztosítását.

11.20. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás eredménytelen volt, a jogvita rendezésére a Fogyasztó bírósághoz fordulhat. A keresetlevelet a polgári perrendtartás szabályai szerint kell előterjeszteni, amelynek tartalmaznia kell az eljáró bíróság megjelölését, a felek adatait, a jogvita leírását, a kereseti kérelmet és a bizonyítékokat.

12. SZERZŐI JOGOK

12.1. A https://fenstercenter.hu weboldal szerzői jogi műnek minősül. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, többszörözése, nyilvánossághoz történő újraközvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása vagy értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül. Kivételt képeznek a jogi dokumentumok (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató), amelyeket a Felhasználó bármely feltétel és korlátozás nélkül letölthet és tárolhat.

12.2. A https://fenstercenter.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információ, képi- vagy szöveges tartalom, valamint a weboldal megjelenési formája és jellege csak írásos hozzájárulással és a forrás megjelölésével vehető át.

12.3. A Szolgáltató fenntart minden jogot a szolgáltatásai minden elemére, domain neveire, az azokkal képzett másodlagos domainekre, valamint az internetes reklámfelületekre.

12.4. Tilos a https://fenstercenter.hu weboldal tartalmának vagy részeinek adaptációja, visszafejtése; felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen megszerzése; illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal tartalma módosítható vagy indexelhető.

12.5. A Fenster Center név szerzői jogi védelem alatt áll, felhasználása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásos engedélyével lehetséges (a hivatkozások kivételével).

12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege:

  • képenként bruttó 60.000 Ft,
  • szavanként bruttó 20.000 Ft,
  • jogsértésenként bruttó 40.000 Ft/nap.

Szerzői jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmazhat, amelynek költségei a jogsértő Felhasználót terhelik.

13. ADATVÉDELEM

A weboldal Adatkezelési Tájékoztatója elérhető: https://fenstercenter.hu/adatvedelem

Elállási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:
Fenster Center Kft.
6000 Kecskemét, Rezgő utca 1.
📧 iroda@fenstercenter.hu
📞 +36 20 260 9947

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére:

Megrendelés időpontja / átvétel időpontja: ____________

Fogyasztó(k) neve: __________________________________

Fogyasztó(k) címe: __________________________________

Fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén): _____________

Dátum: _____________

An unhandled error has occurred. Reload 🗙